Arkiv för 16 augusti, 2011

16
Aug
11

Kina, jag lämnar walk over.

King Abdullah bin Abdul Aziz. (2002 photo)

Image via Wikipedia

Snart är det enda jag kan yvas för som västerlänning min egen ovilja att resa till diktaturer. Att det är OK att skjuta ihjäl folk som diktator om man bor i i Bahrain, fine….. realpolitik kallas det visst eftersom amerikanska flottan har en bas där. Att villigt sälja vapen till Saudi för att vi vill ha oljan samtidigt som andra något mindre diktatoriska oljeförsäljare skall bojkottas, fine….. det kallas visst också realpolitik. Att Israel får ockupera, konfiskera och gå från dörr till dörr och släpa ut människor, fine…. det kallas visst också realpolitik eftersom Israel skall föreställa en demokrati.

Det känns dock väl magstarkt när det som man för några månader brännmärkte genomförs mitt i ”the land of free”, nä då ger jag upp.

Kina ni vann, utan att hyckla slår ni ihjäl folk, sliter ut arbetare för vinst och gör vad som helst för tillväxten. Hellre en ärlig skurk än en hycklande moralist för mig.

Grattis Kina, ni vann.




Online

share

Bookmark and Share

Old stuff

Blog Stats

  • 165 886 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör som 19 andra, prenumerera du med.

media creeper

MediaCreeper
augusti 2011
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper