Arkiv för 25 februari, 2012

25
Feb
12

hela sanningen ?

 Fundera på det till nästa lördag, då vi visar i detalj hur utsläppen från nya bilar minskat i Sverige de senaste åren.

Jag undrar ju då om det blir justerade siffror eller rak av jämförelse. Kommer man att jämföra Volvo 240 med Volvo ”Samma nu” eller kommer man att ta hänsyn till att Svensken köper allt tyngre, mer fyrhjulsdrivna och automatväxlade bilar, vi kunde vara bättre. Det vore ju f-n om inte nutidens 240 vore bättre och effektivare men det är f-n att vi inte blir så duktiga som vi kunde vara genom att göra energi och miljömässigt sämre val.

Vi skall ju inte glömma att DN Motors främsta uppgift är att fylla ett antal helsidor med annonser…

Volvo 240

Image via Wikipedia

25
Feb
12

Lite mindre tid i media kanske

Hanne Kjöller håller på att samla ihop till någon sorts citronpris, eller så satsar hon på att bli värvad av skvallerpressen. I dagens text i DN så gör hon precis det som de värsta skvallerskribenterna sysslar med. Plockar ur delar ur en helhet och låter den representera alltet.

Eller för att praktisera Hannes metod på henne själv; skippa en del radio och TV framträdanden och jobba lite mer med det oglamorösa så kanske det kan bli lite kvalitet på det du lämnar till tryck.

25
Feb
12

Sokratisk kvalitet.

Det är inte ofta det sker men ibland så sker det och jag blir lycklig. Lena Andersson har producerat en text av sant Sokratisk kvalitet, självkritisk, analytisk, allmängiltig och solklar med bara en enda brist och det är att vi tyvärr inte orkar leva upp till den.

Ständigt ser jag hos mig själv och andra denna oförmåga att se den gränslösa inkonsekvensen i vårt agerande och tyckande. Senaste dagarna har jag sett religions och vidskepelse kritiker som trätt fram som rojalister. Inte fånigare än att jag trots min djupt rotade åsikt att ingen är oersättlig ändå har människor som jag anser var oslagbara.

Det viktiga är dock att inse att jag och andra är ofullkomliga men att det finns ett ideal att sträva efter. De som förtjänar kritik är de som anser sig kunna leverera ”sanningen” och inte ens klarar av att behandla alla utifrån samma regelverk. Jag anser fortfarande att Lena Andersson har hamnat i dåligt sällskap på ledarsidan, det finns en plats i bättre omgivningar för henne i DN.




Online

share

Bookmark and Share

Old stuff

Blog Stats

  • 165 886 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör som 19 andra, prenumerera du med.

media creeper

MediaCreeper
februari 2012
M T O T F L S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper