Arkiv för 17 februari, 2012

17
Feb
12

THE PROFESSIONAL

17
Feb
12

Mångkulturell fara

UPPRÖRANDE KULTURBLANDNING ?
English: A "Hollywood style" sign in...

Image via Wikipedia

Jag och hustrun är en mix av Hammarstrand och Över Ammer & Älvhyttan och Alfta. Bara så ni vet. Själv är jag dessutom 25% norsk. Har just insett hur oerhört hotfull jag måste kännas för uppemot 10% av kommunens befolkning. Mångkultur är ju vägen in i helvetet enligt vissa.

17
Feb
12

mitt liv som föreläsare

Mellan 1997 och 2007 hade jag ett årligt hedersuppdrag, som jag själv ser det, som föreläsare på Mälardalens Högskola. Jag skulle ”komma in från verkligheten” och ge lite praktiska tips till ett 40-tal studerande. Dessa studerande skulle i en framtid anlita min bransch för att rent praktiskt mångfaldiga och sprida sitt arbete. Jag ser det ungefär som att de liksom journalister skulle producera innehåll som sedan mångfaldigas och sprids som innehåll i diverse medier.

Varje år var det samma visa, alla studenterna satsade på sin bransch ”pulitzer price” utan att ha tagit till sig det grundläggande hantverket. Det hantverk som innebär att på enklast möjliga vis leverera, istället för att rakt och enkelt ”berätta” så överarbetas det med oväsentliga detaljer som skymmer fakta. När jag bad dem leverera den enkla produkten som 90% av all produktion är och skall bestå av visste det inte ens hur de skulle göra.

Vad vill jag säga ? Lär er att berätta vad som hänt, skippa spekulationerna och jakten på scoopen vi som media konsumenter är glada om det någon gång stämmer det vi läser när det berör något vi känner till. Hur skall jag kunna lita på den som inte ens kan leverera ett citat med rätt innehåll ? Försök också någon gång berätta vad som hänt istället för att spekulera i vad som kanske skall ske.




Online

share

Bookmark and Share

Old stuff

Blog Stats

  • 165 894 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör som 19 andra, prenumerera du med.

media creeper

MediaCreeper
februari 2012
M T O T F L S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper