Arkiv för 11 oktober, 2011

11
Okt
11

Bra och dåliga hotell.

Malmö illustration by Erik Dahlberg from 1658.

Image via Wikipedia

Nu är resandet igång i vårt avlånga land igen. Idag anlände jag till Malmö där jag skall utbilda operatörer på svartvita och färgpressar, kommer att bli en bra dag det känner jag på mig.

En av ingredienserna för min utmärkta morgondag är mitt val av hotell som trots enkelrum har en juste säng, badkar och kunskapskanalen på TVn. Dessutom har man öl som är god till försäljning, såg inte ett spår av Mariestad och Norrlands Guld som brukar vara de två sorter som man kan välja på….

Nu är det kontroversiella foton på TV, Samuel Adams och vila kvällen igenom.

Syns folk.

11
Okt
11

X2000 i månsken…

Full Moon view from earth In Belgium (Hamois).

Image via Wikipedia

Susar genom natten i en grå projektil beskådad av en, närapå, full måne som skymtar fram bakom molntrasor, grenar och byggnader vid spåret. En resa för att arbeta i Malmö kan med rätt omgivning och soundtrack bli en meditativ stund.

Månen har en högtidsstund de mörka höstkvällarna när både jord och himmel är svartaste svart. Ikväll är det Månen, jag, Martha och Tom alldeles för oss själva och omvärlden känns avlägsen.

Inte desto mindre är hemkomsten på Torsdag efterlängtad.




Online

share

Bookmark and Share

Old stuff

Blog Stats

  • 165 886 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör som 19 andra, prenumerera du med.

media creeper

MediaCreeper
oktober 2011
M T O T F L S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper