25
Jan
14

Ett brev till en bokklubb.

SMBskicka
Hej.
Jag stått ut med att tilltalet i bokklubben är som en hög småpojkar som leker militärer, för det har funnits bra böcker. Jag har stått ut med en romatiserad syn på militärlivet kopplad till diverse persedelprylar, för det har funnits bra böcker. Jag har stått ut med att man som medlem antas vilja leva sitt liv i en pseudomilitär fantasi, för det har funnits bra böcker.
Jag står inte ut med att författaren av raden ”Den som sparat undan för ålderdomen får dyrt betala på ålderns höst, medan den som slösat vilt får bidrag” uppenbarligen har en position i en historisk bokklubb men fullständigt saknar bildning. Det kanske är dax att sluta med avdankade militärer som ”styresmän” och andra hittepåtitlar och skaffa en ordförande med kunskap om samhället utanför officersmässen eller begära att den som skriver i klubbens namn har kunskap om världen från ett annat perspektiv än den egna lilla kretsen. Gratulerar er till att ni, tydligen, som jag har haft tur i livets lotteri men beklagar att ni tydligen inte finner glädje i det.
Skäms på er.
Medlemsnr xxxxxx. Mina bonuspoäng kan ni stackare som har sparat pengar men saknat glädje dela på så kanske ni kan få lite glädje i livet.
MVH PeO Wågström


Online

share

Bookmark and Share

Mest lästa inlägg

Old stuff

Blog Stats

  • 161,340 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 17 andra följare

media creeper

MediaCreeper
januari 2014
M T O T F L S
« Nov   Feb »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

