27
Jul
13

Ibland si, ibland så. Eskilstuna Kuriren

Det finns de som hävdar att man inte kan döma tidningarnas mer eller mindre lögnaktiga påståenden på löpsedlarna eftersom det ”rättas till” inne i tidningen om man är dum nog att köpa den.  Jag antar att vi skall se det som en sammanhållen produkt.

Jag har aldrig förstått mig på det där med sammanhållen produkt, det spretar ju åt alla håll. Tidningen Folket hade ju under en tid den mycket kloke och snälle Fredrik Pettersson och den aningslösa Lasse Stenbäck anställda vilket gör det rätt uppenbart att man inte har den minsta helhetsbedömning av vad man publicerar. Ena dagen kunde vi läsa inkännande reportage om människor som inte haft det tur med livet på en sida och på en annan sida en jublande skribent som gladdes över en människas självmord. Ni får själva gissa vem som gladdes.

Idag såg jag dock i Eskilstuna Kuriren en smaskig rubrik som jag väl delvis borde vara glad för. Jag har alltid hakat upp mig på att borgartidningarna i Sverige strukit antikommunister medhårs oavsett hur mycket blod de har på sina händer, tydligen är en våldtagen norska det som är strået som knäcker kamelens rygg. ”Bordellmonarkin”, jag kan känna den rysning av välbehag som skribenten kände.

Både företag och turister har orsak att fråga sig om det inte finns bättre adresser och resmål. 

Intressant nog har även Eskilstuna Kuriren skrivit

Dubai fascinerar från första stund. Det är en stad i ständig förändring och stadens skyline ändrar skepnad hela tiden.

Eftersom Eskilstuna Kuriren har en tendens att ta bort sina artiklar när de är för dumma så presenterar jag även några skärmdumpar som ni kan jämföra. Ibland är det uppenbarligen si och ibland så.

Detta bildspel kräver JavaScript.

 



Online

share

Bookmark and Share

Mest lästa inlägg

Old stuff

Blog Stats

  • 161,340 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 17 andra följare

media creeper

MediaCreeper
juli 2013
M T O T F L S
« Jun   Aug »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

