10
Apr
13

Det politiska uppdragets många sidor

Ann-Sofie Wågström´s Weblog

Politiker eller förtroendevald, som jag tycker är den korrekta benämningen på ett antal människors uppdrag som faktiskt är demokratins stomme i vårt land, är ett mångfacetterat ”jobb”.

Jag ska ge en bild från min vardag som förtroendevald med vissa sidouppdrag i Eskilstuna kommun.

Jag är vad till ordförande för Eskilstuna Energi & Miljö AB, EEM, kommunens lokala brottsförebyggande råd,  Trygga Eskilstuna och Kommunala pensionärsrådet KPR. Jag är vice ordförande i Kommunfullmäktige och stadsbyggnadsnämnden samt ledamot i Kommunföretag AB.

Jag sitter i utskottet för hållbara resor och i arbetsgruppen som ska försöka ta fram underlag för ett gemensamt driftbolag för EEM och SEVAB, Strängnäs Energi AB.

Dessutom är jag ordförande i Hjälmarens vattenförbund. Och det är detta som gjorde att jag fick för mig att skriva detta inlägg.

Vi Hjälmarens VF hade nämligen förbundsstämma i dag och denna gick av stapeln i Örebro. Eskilstuna är säte för förbundet p g a  att Hyndevadsdammen…

View original post 240 fler ord



Online

share

Bookmark and Share

Old stuff

Blog Stats

  • 161,340 hits

Mest klickade

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 17 andra följare

media creeper

MediaCreeper
april 2013
M T O T F L S
« Mar   Maj »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

