26
Jul
12

Magdalena Ribbing, allt ät förlåtet.

I många år har jag muttrat över vett och etikettsregler som jag sett, och delvis ser, som en metod att stänga ute mer än att underlätta umgänge. Av naturliga skäl har Magdalena Ribbing hamnat i skottgluggen eftersom hon är den oftast förekommande ”experten” och dessutom skriver för min morgontidning DN. Under en längre tid har Ribbing dock brutit ner mitt motstånd med återkommande texter där människor som just vill stänga ute andra med löjliga umgängesregler fått på pälsen.

Idag lyssnade jag på P1, as usual, och Ribbing deklarerade sin inställning till sport och jag föll pladask. Ribbing, som är född i ett idrottshem, var precis som jag dödligt trött på det hat och myglande som accepteras inom idrott bara för att det råkar vara ”mitt lag” som använder metoderna. Den glädje som kan finnas i spänningsmomentet dödas snabbt av någon som hyllar en nedsparkning genom att påstå att den nedsparkade i andra laget bara filmar. Ribbing talade också om ”Sportslighet”, något som jag idag nästan enbart ser i F1 där man dör eller blir hårt straffad om man är osportslig i sin körning. Bra Magadalena Ribbing, allt är förlåtet.

Programledare för programmet var Gunnar Bolin och visade var skåpet skall stå. Eftermiddagens ”talkshow” i P1 som brukar vara som ett skavsår i öronen när nyhetsfolk håller i det fylldes nu av allmänbildade samtal där samtalet var viktigare än debatten. Gratis tips P1, sparka ut nyhetskorranrna och låt kulturjournalister hålla i pratprogram utan fast agenda så kommer allt att bli så mycket bättre. Jag tänker mig analyserande samtal kring Assad, Euro, den norske terroristen och massmördaren samt andra komplicerade ämnen istället för ledarskribenter som levererar förutsägbara åsikter som ankompanjemang till journalister som reser från hotspot till hotspot.



Online

share

Bookmark and Share

Mest lästa inlägg

Old stuff

Blog Stats

  • 161,340 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 17 andra följare

media creeper

MediaCreeper
juli 2012
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

