18
Jul
12

Samhällsbevararna.

Nu har jag väntat många dagar och inget sett… så nu frågar jag mig vad det beror på.

Våra ledarskribenter, i synnerhet de borgerliga, brukar se sig som försvarare av det civiliserade samhället och demokratin med vidhängande organisationsfrihet. Visserligen brukar de spotta på facket vid tillfälle men lite rakryggat hade jag hoppats att de skulle uppträda när en facklig representant får stryk för att dra tillbaka krav. Så vitt jag vet har enbart ett fåtal skrivit om detta, skamligt med tanke på hur man ställer upp för ”den enskilda individen” så ofta de kan. Gäller tydligen inte när fackliga organisationer är inblandade. Demokratiska rättigheter är bara intressanta ibland, hoten bara intressanta när de kommer från vissa håll ? Fast borgerliga ledarskribenter i allmänhet har ju alltid hellre brytt sig om vem som är inblandad än vad som händer.

”Fuck facket 4-ever”

”Fackföreningsrepresentant misshandlad”

”knuff.se”

”Arbetaren”



Online

share

Bookmark and Share

Mest lästa inlägg

Old stuff

Blog Stats

  • 161,340 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 17 andra följare

media creeper

MediaCreeper
juli 2012
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

