29
Okt
11

Världen är trots allt lite bättre än så länge.

Världen är trots allt lite bättre än nedan, läser man svenska borgerliga ledarsidor är det faktiskt bara de två första grupperna som skall förpassas in i skuggorna. Dock har effekterna börjat synas för de fattigaste men det relativa skall ju inte räknas för vissa.

Dikt av den antinazistiske prästen Martin Niemöller:

image: RemembranceMartinNiemoeller.Berlin-Dahl...

Image via Wikipedia

Först förföljde de kommunisterna,
men jag protesterade inte
för jag var inte kommunist.

Sedan förföljde de fackföreningsfolket,
men jag protesterade inte
för jag var inte fackföreningsman.

Sedan förföljde de judarna och zigenarna,
men jag protesterade inte
för jag var inte jude eller zigenare.

Sedan förföljde de de homosexuella,
men jag protesterade inte
för jag var inte homosexuell.

När de sedan förföljde oss,
fanns ingen kvar som kunde protestera.

Online

share

Bookmark and Share

Mest lästa inlägg

Old stuff

Blog Stats

  • 162,048 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 18 andra följare

media creeper

MediaCreeper
oktober 2011
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

