22
Okt
11

Psykologen fick ledarredaktionens brev.

Jag är ingen älskare av tidningarnas lågprisjournalistik där man fyller spalterna med diverse ”experter” på olika områden som svarar på läsarfrågor, äkta eller egenfabricerade.

Ibland blir dock själv frågeställningen intressant, som när det uppenbarligen är tidningens ledarredaktion som borde fått frågan och inte den ”expert” som skall försöka komma med ett klokt ord till någon som egentligen har utrett situationen själv.

Än värre är livssituationen nu när min situation är ”löst” genom att jag arbetar gratis på en s k Fas-3-plats. Jag får själv betala resorna på c:a 9 000 kr/år och anordnaren får 5 000 kr/mån per deltagare. Jag är chockad över den kompetens som är outnyttjad för samhället/näringslivet bland oss många högutbildade i liknande ålder.

Det här är något för Gudmundson, Wolodarski, Kjöller, Voronov och Birgersson att svara på i sina spalter för det är inte ett psykologiskt problem, det är ett samhällsproblem som de propagerat för att skapa.

Online

share

Bookmark and Share

Mest lästa inlägg

Old stuff

Blog Stats

  • 161,870 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 18 andra följare

media creeper

MediaCreeper
oktober 2011
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

