16
Sep
11

Skavande småsaker idag.

The honourable Alan Greenspan testifies before...

Image via Wikipedia

Imorse var jag i tvättstugan klocka sex och roade mig, när jag kom tillbaka till hemmets lugna vrå tog jag in morgontidningarna och riskerade omedelbart en sträckning….. en ohygglig massa onödigt papper att bära in.

Förutom Folket och DN så var det en veckopresskopia från lokaltidningen, en redaktionell produkt som gör reklam för bilar samt värst av allt DN Bostad. Vad är det för fel på nyheter undrar jag ?

Hur som helst så började jag läsa tidningarna och funderade på vad som rör sig i huvudet hos den på DN som kom på att de måste ha helsidesannonser i DN för att övertyga läsarna om att läsa DN ? Fatta att jag prenumererar på DN trots att den är rätt usel bara för att jag verkligen avskyr SvDs ledarsida, då vill jag läsa saker av värde inte inhyrda copys om hur bra tidningen skall bli nån gång i framtiden ! Tyvärr inser jag ju att dessa annonser berättar att det skall bli ännu mer helsidor med bilder, mindre text och ännu mer menlösa reportage om medelklassens besvärliga liv bland inrednings och klädesbesvär.

Dagens behållning var ändå Wolodarskis ledarstick om Alan Greenspan, ”vishet och makt finns inte alltid på samma ställe”, funderar på om Wolo inser självironin eller om det är den blinda hönan som haft tur igen ?

Annars var det en rätt uthärdlig tidningsdag, antingen läste jag inte så noga eller också var det inte så tokigt idag. Undrar dock om två Mexikanska journalister hängda under en bro skulle publicerats i tidningen med bild, twittrare och bloggare gick tydligen bra. Får väl vara glad att den osmakliga fadäsen inte finns på nätet.

Online

share

Bookmark and Share

Old stuff

Blog Stats

  • 161,975 hits

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 18 andra följare

media creeper

MediaCreeper
september 2011
M T O T F L S
« Aug   Okt »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

