26
Maj
11

En vädjan från en mor

Jag läser i samtliga de stora rikstidningarna att modern till den 18-åring som hoppade in på fotbollsplanen i Malmö vädjar om att sonen skall få rättvis behandling. Det hoppas jag med, jag hoppas också att modern hoppas det även för andras 18-åringar som gör dumheter. Jag hoppas att vi alla, oavsett anklagelse hoppas på rättvis behandling för den anklagade. Jag har sett mödrar ändra sin åsikt om människor som gör dumheter när de insett vem som gjort dumheten, det är inte vackert. Alla, oavsett släktskap, vänskap eller anklagelse har rätt till rättvisa. Inte för att du känner för det för en viss person utan för att alla har rätt till det. Blod må vara tjockare än vatten men det har inget i rättsväsendet att göra.

DN SVD EXP AB Jag skrev också i morse om ämnet.

Online

share

Bookmark and Share

Old stuff

Blog Stats

  • 161,864 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 18 andra följare

media creeper

MediaCreeper
maj 2011
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

