11
Sep
10

Tillfälligt avbrott i valrörelsen.

Nazisterna gjorde idag ett återbesök i Eskilstuna, i vanlig ordning får vi lite mer demokratiskt skolade jobba hårt för att de inte skall få stryk. För att riktigt försäkra sig om att de inte skulle få lämna Eskilstuna utan något att berätta sagor om hemma så bestämde sig nazisternas ledare för att tränga sig igenom eskilstunabornas samlade mur av motstånd. Tumult uppstod och för att hjälpa polisen i deras arbete bilda jag och ett antal demokratiska politiker mur mellan rasisterna och de attackerade eskilstunaborna. I samarbete med polisen lyckades vi till slut lugna ner stämningen och rasisterna åkte hem.

Till dagens förluster hör att rasister lyckades störa centerpartisternas politiska möte med sin aktion. Till dagens vinster hör att Eskistuna visade en enad front mot rasister. Dagens skämt var att de som kallar sig ”icke demokrater” åberopar yttrandefrihet och demokratiska rättigheter för att få provocera så de kan få leka martyrer.

Tack Eskilstuna som visat sig moget att stå emot provokationer.

11 Responses to “Tillfälligt avbrott i valrörelsen.”


  1. 1 micke
    september 11, 2010 kl. 4:15 e m

    Stolta Fristaden!!!
    Bra jobbat Eskilstuna!!!

  2. 2 Åsa
    september 11, 2010 kl. 4:39 e m

    Tack PeO för att du och övriga inblandade gick in och hjälpte till!

    Det är alltid tråkigt när sådana här saker händer och även om jag inte sympatiserar med Centern så tycker jag det är beklagligt om den här typen av aktioner stör Eskilstunas valrörelse.

    Åsa

  3. 3 Johan
    september 11, 2010 kl. 8:17 e m

    Hej

    Jag skäms nästan över min aggression över dem på Fristadstorget idag. Jag kunde inte behärska mig när jag såg detta avskum som för mig personligen förstört så mycket vackert i denna stad vid ett flertal tillfällen.

  4. 4 PeO_W
    september 11, 2010 kl. 8:29 e m

    Johan, vi har sett dem på Springpride. Vi förstår.

  5. september 11, 2010 kl. 8:37 e m

    Förstår dig i vad du skriver, varit i en liknande situation själv. Men kanoners att de mötte motstånd!

  6. 6 Macke
    september 12, 2010 kl. 9:30 f m

    Det trista är att inte alla partier stängde sina stugor och stämde in i störandet. Sossarna tog lång tid på sig, och alliansen syntes ju knappt till.. När det kommer till situationer som denna, så anser jag att man ska släppa det man har för sig och sälla sig till motståndet! Visa att de inte har stöd för sitt hat-budskap!

  7. 7 PeO_W
    september 12, 2010 kl. 10:45 f m

    Nja, jag stod i S valstuga och var där så fort jag såg dem. Allt handlar ju om att undvika att nazisterna får spela martyrer genom att få stryk. Jag var tvungen att ge mig in i skocken för att se till så att inte slagsmål uppstod.

  8. 8 Macke
    september 12, 2010 kl. 11:43 f m

    Jag stod precis bredvid S valstuga, och det var 3-4 personer som stod kvar i S stuga, det tog mer än 45 minuter innan de sällade sig till motdemon.. Men som sagt så var alliansen ännu segare. I det här fallet handlar det ju inte om partier, utan att markera!

  9. 9 PeO_W
    september 12, 2010 kl. 1:52 e m

    Ja vi hade väl en 8-9 stycken närvarande och några av de äldre är inte så där jätteförtjusta i att riskera en snyting. Som sakerna utvecklade sig får man väl anse att de gjorde klokt i att ta det beslutet, det visade sig ju att när det brakade loss så koncentrerade sig nazisterna på de minsta i vår skara så de kunde få in lätta smällar.

    Sen har vi också några som vi helst inte ser komma i kontakt med Nazister på grund av att de blir så provocerade att det inte är lämpligt att de har direktkontakt.

  10. 10 Macke
    september 12, 2010 kl. 2:11 e m

    Jag tycker att man ändå kunde stått med, i bakre leden. Men behövde ju inte ställa sig längst fram!
    Men jag är inte ute efter att peka ut individer.

  11. 11 PeO_W
    september 12, 2010 kl. 2:35 e m

    Fast bakre ledet blev ju i princip vår valstuga 😉

    Ja jag tror vi är överens på huvudpunkten, de skall veta att de inte är välkomna, de skall tycka att det är lite jobbigt och de skall avvika utan att få skrämma bort människor.


Comments are currently closed.

Online

share

Bookmark and Share

Mest lästa inlägg

Old stuff

Blog Stats

  • 161,927 hits

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 18 andra följare

media creeper

MediaCreeper
september 2010
M T O T F L S
« Aug   Okt »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

