04
Sep
10

Rapport från Valstugan.

Jag står i valstugan idag och fick något överraskande skaka hand med Jan Björklund. Jan höll sedan tal på torget, ett tal som jag hörde brottstycken av. Jag har tidigare haft vissa synpunkter på Björklunds relation till fakta och idag fortsatte han att spä på min undran över hans intresse för fakta. För att uttrycka hur bra kärnkraft är och hur dålig vindkraft är så sa han ungefär så här, att alla pengar som betalas till elcertifikat går till vindkraft. Det var en av Björklunds vanliga svepande generaliseringar. Elcertifikaten tas ut från alla som producerar mindre miljövänlig el och går tillbaka till de som producerar mer miljövänlig el. Storleken på elcertifikatens utbetalningar och inbetalningar är beroende på producerad mängd, man får inte automatiskt en massa pengar bara för att man byggt ett vindkraftverk. Däremot får både vindkraftverk, biobränsleeldade värmekraftverk och viss vattenkraft rätt till certifikatinkomster.

Här finns fakta om elcertifikat.

1 Response to “Rapport från Valstugan.”


  1. 1 Magnus
    september 4, 2010 kl. 3:11 e m

    För övrigt skulle jag aldrig ta honom i handen. jo kanske om jag var väldigt smutsig efter ett avloppsjobb, för jag tycker skit ska skit ha =)


Comments are currently closed.

Online

share

Bookmark and Share

Old stuff

Blog Stats

  • 161,660 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 18 andra följare

media creeper

MediaCreeper
september 2010
M T O T F L S
« Aug   Okt »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

