29
Aug
10

Om att tänka ett steg längre.

Igår läste jag en kommentar hos min hustru på Facebook som tyckte det var bra att man kunde köpa sig före i kön i den allmänfinansierade sjukvården. Så kan man tycka, men då tycker man också att någon annan skall flyttas ner i kön bara för att den inte kan betala. Av någon anledning är inte den sistnämnda åsikten lika rolig att torgföra tydligen.

Lite skenheligt tycker jag.

Skall den gipsas nu eller sen, slanta upp.

4 Responses to “Om att tänka ett steg längre.”


  1. 1 Patrik M
    augusti 29, 2010 kl. 1:02 e m

    ja ibland slår det runt i skallen på er gammelsossar.

    de som väljer att betala för privat vård inom den samhällsfinansierade
    vården flyttar inte ner någon i kön utan minskar kön så att den
    som inte vill betala för det får sin vård snabbare.

    själv skulle jag inte betala för dessa försäkringar men om min arbetsgivare
    tar detta beslut, vilket inte gjorts till dags dato, så fine för mig.

    var är ”de nya socialdemokraterna” ?

  2. 2 PeO_W
    augusti 29, 2010 kl. 1:09 e m

    Hur har du tänkt dig det, så vitt jag vet blir det inte fler vårdplatser för att vissa får hoppa före i kön. Det är skillnad när man går till en annan vårdgivare och det är det ingen diskussion om.

  3. 3 Patrik M
    augusti 29, 2010 kl. 1:19 e m

    som blivande landstingspolitiker så borde du göra ett studiebesök
    på någon privat ortopedklinink så får du se hur effektiv vård sköts
    utan en massa stelbent byrokrati som i landstinget.

  4. 4 PeO_W
    augusti 29, 2010 kl. 1:20 e m

    Jodå, jag har bekanta som opererats där. Det var inte helt problemfritt, det blir besvärligt när betalning tas ut innan åtgärd. Fast det kanske var obyråkratiskt visade det sig vara ohederligt.

    Fast det var ju inte det min blogg handlade om, den handlade om att köpa sig förbi en kö som alla som betalar skatt är med och finansierar.


Comments are currently closed.

Online

share

Bookmark and Share

Old stuff

Blog Stats

  • 161,864 hits

Mest klickade

  • Inget

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 18 andra följare

media creeper

MediaCreeper
augusti 2010
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

