31
Jul
10

Skjut pianisten ?

Borgerligheten, såväl deras politiker som pressröster brukar älska att tala om mätbara resultat och utvärderingar. Av någon anledning älskar jag den här artikeln, det blev visst lite jobbigt med mätbart och oberoende analyser 🙂 Tyvärr fins inte artikeln på nätet….

3 Responses to “Skjut pianisten ?”


  1. augusti 1, 2010 kl. 9:41 e m

    Hmmm… – PeO_W – det där med att Anders Borg bestämmer är nog en sanning med STOR tveksamhet, faktiskt… 💡

    Under de senaste ca fyra åren har jag lagt ned ca 3 000 timmar på nätet – för att själv ta reda på hur det egentligen ligger till med nationalekonomin i Sverige – såväl som alla andra länder i världen. Därvid har jag ENTYDIGT kommit fram till att t ex wår nuvarande finansminister Anders Borg som princip ENBART är en ”nickedocka” – som åt hållet slaviskt MÅSTE böja sig för de globala PyramidMaktHavarna. Hur det kan komma sig har jag ingående redogjort för under rubriken RÄNTEBLUFFEN.

    På den här vägen har det nu varit PÅTAGLIGT sedan slutet på 1970-talet. Det kan ses som styrkt av att t ex SkatteBelastningsTrycket för oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna – KONTINUERLIGT sedan dess har ÖKAT – och alldeles oavsett ifall det varit rödgrön eller blågrön röra som har styrt. Att sen det har kamouflerats bort genom att skatterna har flyttats än hit och än dit – det är ju en helt annan sak.

    För den som SJÄLV vill grundforska i detta för samhällets framtid så LivsViktiga ämne – och kan spendera 3 timmar och 35 minuter – så tycker jag att videon The Money Masters – How International Bankers Gained Control of America är en bra start, verkligen… 💡

    Dock… – dom flesta ger ej sig själva den tiden – och det är ju sorgligt i o f s – men hel OK för mitt vidkommande. Som drygt 69 år LivsErfaren så kommer ju ändå Fonus snart och ”knackar på min dörr” – och då spelar det ju för mig ändå NOLL roll hur illa ställt det är med nationalekonomin – så det så. 8)

  2. augusti 1, 2010 kl. 10:22 e m

    Min kommentar hamnade ju lite tokigt – för den skulle ju varit under inägget ”Nu brinner det i knutarna, Borg får nog fixa det…”.

    Men vaddå… – om man skjuter pianisten eller nationalekonomin i sank är väl ett och detsamma, kanske… 🙄

  3. 3 PeO_W
    augusti 1, 2010 kl. 10:28 e m

    Jo jag anade att du hade ”kört fel”…


Comments are currently closed.

Online

share

Bookmark and Share

Mest lästa inlägg

Old stuff

Blog Stats

  • 161,927 hits

netroots

Netroots - Socialdemokraterna

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 18 andra följare

media creeper

MediaCreeper
juli 2010
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

bloggping

bloggping

statcounter

wordpress stat

Lindström

Maktverktyg

frisim

Pinga Frisim

politometern

creeper

Creeper

