Om du läste det jag länkade till så handlade det strägt taget inte om otrohet, bara att någon gjort något som det var jobbigt att stå för efteråt.
Jag säger inget om att folk gör saker, rätt eller fel, men om man gör saker är det sådant man skall kunna stå för efteråt och inte agera i lönndom.
Att jag väljer just otroheten som redskap är att det är ett tydligt exempel på saker som människor gör utan att kunna stå för det. Då bör, a priori, det vara fel även för dig själv om du är rädd för att visa upp det. A segundo, då är det hyckleri.
Ett andra skäl till att jag använder otroheten som exempel är att jag träffat alldeles för många människor som berättar vad de har gjort, tycker det är helt OK men inte vill att vem som helst får veta det.
Ett tredje skäl är att jag just i otrohetsärenden sett en särdeles stor skillnad mellan officiella åsikter och praktiskt agerande.
Beträffande om jag är vettig eller inte, katolikerna har tes som lyder ungefär ”Världen vill bedras” och jag tycker om att försöka lätta på bedrägeriets täcke i frågor som roar mig.
Fan vad bitter du är.
Vad gjorde din exfru mot dig egentligen ?
Väx upp och gå vidare.
Världen går inte under för att någon är otrogen.
Vad får dig att tro att någon gjort något mot mig ?
Nu är du helt ute och cyklar.
Ja, du har så märkligt synsätt mot de otrogna,
som om de vore paria, det känns inte friskt riktigt.
Om du läste det jag länkade till så handlade det strägt taget inte om otrohet, bara att någon gjort något som det var jobbigt att stå för efteråt.
Jag säger inget om att folk gör saker, rätt eller fel, men om man gör saker är det sådant man skall kunna stå för efteråt och inte agera i lönndom.
Att jag väljer just otroheten som redskap är att det är ett tydligt exempel på saker som människor gör utan att kunna stå för det. Då bör, a priori, det vara fel även för dig själv om du är rädd för att visa upp det. A segundo, då är det hyckleri.
Ett andra skäl till att jag använder otroheten som exempel är att jag träffat alldeles för många människor som berättar vad de har gjort, tycker det är helt OK men inte vill att vem som helst får veta det.
Ett tredje skäl är att jag just i otrohetsärenden sett en särdeles stor skillnad mellan officiella åsikter och praktiskt agerande.
Beträffande om jag är vettig eller inte, katolikerna har tes som lyder ungefär ”Världen vill bedras” och jag tycker om att försöka lätta på bedrägeriets täcke i frågor som roar mig.
Varför kan inte par vara otrogna med varandra i stället?
Csaar…
Tjusigt ! Tyvärr tror jag idén lanserats utan framgång redan.